Pon-Pt: 12-20, Sob-Ndz: Zamknięte

Terapia

Terapia

Zachęcamy do zapoznania się z szeroką ofertą logopedyczną:

  • terapia zaburzeń artykulacyjnych- korygowanie wad wymowy takich jak seplenienie, rotacyzm, kappacyzm, gammacyzm i inne;
  • terapia dzieci dotkniętych autyzmem-z dziećmi autystycznymi pracujemy niedyrektywnie. Metody dopasowujemy do możliwości i poziomu funkcjonowania dziecka. Wykorzystujemy elementy m.in. terapii behawioralnej, metody krakowskiej, metody Knillów, Dobrego Startu, Ruchu Rozwijającego W. Sherborne oraz alternatywnych metod komunikacji (AAC);
  • terapia dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju- program terapii dopasowany indywidualnie do potrzeb dziecka (met. jak wyżej);
  • terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną- zabawy językowe angażujące emocjonalnie, wykształcenie takich zachowań komunikacyjnych, które umożliwiają dziecku samodzielność i zaspokojenie potrzeb;
  • wczesna interwencja logopedyczna;

  • terapia opóźnionego rozwoju mowy;
  • terapia zaburzeń funkcji prymarnych (oddychanie, ssanie, gryzienie, połykanie);

  • masaż logopedyczny;

  • terapia jąkania- ćwiczenia relaksacyjne, oddechowe i głosowe przygotowujące do płynnego mówienia;

  • emisja i higiena głosu zestaw ćwiczeń oddechowo- fonacyjnych, wykształcanie prawidłowego toru oddechowego i wydawania dźwięków bez nadmiernego obciążania krtani;

  • logopedia medialna i artystyczna- ćwiczenia oddechowe, fonacyjne i dykcyjne, przygotowanie do pracy z mikrofonem, wystąpień publicznych.

Niepokojące sygnały:

  • W pierwszym roku życia:
    • Brak gaworzenia
    • Brak reakcji uśmiechu na uśmiech
    • Brak reakcji na dźwięki  otoczenia
    • Brak jakiegokolwiek dźwięku w funkcji komunikatu
    • Brak wskazywania palcem
    • Trudności ze ssaniem, jedzeniem łyżeczką, gryzieniem, połykaniem
    • Bardzo obfite ślinienie,  często otwarte usta
  • W drugim roku życia:
    • Brak łączenia dwóch wyrazów
    • Brak rozumienia prostych poleceń
    • Obfite ślinienie
    • Odmawianie pokarmów ze względu na ich fakturę lub konsystencję
  • W trzecim roku życia:
    • Brak budowania  zdań dłuższych niż dwa elementy
    • Brak rozumienia  poleceń
    • Mowa niezrozumiała dla otoczenia
    • Często otwarte usta
    • Wsuwanie języka między zęby  podczas mówienia
  • Po trzecim roku życia:
    • Ubogie słownictwo, częste błędy gramatyczne, tylko proste zdania
    • Brak umiejętności opowiadania, relacjonowania
    • Brak rozumienia złożonych poleceń
    • Dziecko nadal  nie nawiązuje dialogu
    • Brak umiejętności nauczenia się na pamięć krótkich wierszyków,  rymowanek, wyliczanek